Catatan Myazarra

Catatan Myazarra

Friday, September 27, 2019

MAJLIS BACAAN YAASIN, SOLAT HAJAT, RESTU ILMU

Assalamualaikum...

27 September 2019, 8.30 pagi
Aku menghadiri majlis bacaan yaasin, solat hajat dan restu ilmu untuk pelajar calon PT3 dan SPM di sekolah Atiqah. Serentak hari yang sama...sekolah anak bongsuku  di asrama juga mengadakan majlis yang sama.

Aku terpaksa membuat pilihan untuk hadir majlis yang mana memandangkan cuti rehatku dah habis digunakan untuk menunaikan haji. Maka aku memilih untuk menghadiri majlis yang dekat iaitu Atiqah yang akan menduduki SPM manakala anakku Safwana yang akan menduduki PT3 dihadiri oleh ayahnya. 

InsyaAllah...SPM Safwana nanti aku akan cuba hadiri bagi memenuhi hajatnya dan juga bagi memberi semangat kepadanya.

Teringat kata-kata suamiku pagi tadi...macam mana dengan murid yang ibu atau bapanya tak dapat hadir? Adakah mereka akan rasa terpinggir, atau mereka dikumpulkan dan diasingkan daripada murid-murid yang ada parents?

Pada aku, tak kan lah cikgu-cikgu sampai hati untuk berbuat demikian. Biasanya semua murid akan bersalam dengan semua penjaga tanpa mengira ibu atau bapa siapa. Dan kita sebagai ibu atau bapa bukan sahaja mendoakan untuk kecemerlangan anak kita sendiri , malah turut mendoakan kejayaan semua anak didik yang akan menghadapi peperiksaan sama ada PT3 atau SPM.

Majlis selesai pada jam 9.30 pagi...dan seperti biasa Atiqah dah tentunya nak ikut aku balik. 
Alhamdulillah selesai sudah majlis, kini hanya menunggu tarikh peperiksaan sahaja.

Good luck untuk semua calon PT3 dan SPM 2019. Semoga kejayaan milik anda semua.
USAHA....DOA...TAWAKKAL...(solat jangan tinggal).
 SAFWANA...PT3
NUR ATIQAH ......SPM

No comments: