Catatan Myazarra

Catatan Myazarra

Thursday, April 28, 2011

Harapanku..

Alhamdulillah....akhirnya berjaya juga aku siapkan borang GC dengan segala esei2 dan kertas kerja yg dikehendaki. Harap2 permohonanku ini akan membuahkan hasil. Kena la tunggu pulak dalam masa 9 bulan ni (mcm pregnant lak) keputusannya.

Kalau nk kata kejar gelaran (Guru Cemerlang Matematik) tidak juga. Nak kata kejar gaji, mungkin kot..hehehe. Apa2 pun, ini adalah peluang aku untuk meningkatkan prestasi pencapaianku dalam kerjaya. Takkan nak duduk di takuk lama je kan. Lagipun, blum lagi memegang gelaran GC, aku rasa dh diiktiraf bila Ketua Jabatan melantik aku sebagai Guru Mentor kepada guru baru di sini. Walaupun kerja tanpa elaun apa2, tp mungkin sebagai satu penghormatan. Memang lah menambah beban kerja sebab terpaksa memantau, menyelia, membimbing dan membuat laporan tentang pengurusan guru baru tersebut. Tapi kalau 'work smart' benda2 kecil mcm tu tak jadi masalah sebenarnya. Cikgu baru tu pun ok nampaknya.

Namun, apa yang menjadi harapan aku, jawatan GC akan dapat menjadi pemangkin untuk aku terus menabur bakti di dalam bidang pendidikan khususnya Matematik.

Sambil2 tu aku tetap setia menanti surat tawaran melanjutkan pelajaran di IPG (mana pun x tau). Yang pastinya, kuliah akan bermula pada bulan Jun nanti.

Dalam masa yang sama, Jana Minda akan terus ku pertahankan. Besok tambah lagi satu kelas. Jumlahnya ada 4 buah kelas dan 1 ofis. Semoga segala yg dirancang dan diusahakan mendapat keberkatan. Aminn...

No comments: