Catatan Myazarra

Catatan Myazarra

Tuesday, May 3, 2011

SAPS vs SISPOL

Pagi ni...tepat jam 8:40 pagi..dapat panggilan telefon dr PPD. Besok aku kena pergi taklimat peperiksaan di PKG dari pukul 8 sampai 5 ptg. Antara dengar dengan tidak sbb aku masih di padang, so x de pe di tangan utk dijadikan catatan. Lantas aku ke pejabat utk menelefon En Shahid bhg peperiksaan di PPD.
Dari penerangan beliau aku sebagai SU Peperiksaan akan ditaklimatkan tentang sistem peperiksaan utk tahun 1.
Konfius....(aku bkn cikgu thn 1)
Selesai breakfast, aku buka portal JPN Perak. Ada bebrapa maklumat tentang sistem peperiksaan yang terkini iaitu SAPS. Aku pun terus download Manual Pengguna utk dijadikan rujukan semasa taklimat besok...Sedar x sedar..rupanya sistem baru ni lah yg akan digunapakai bagi sistem peperiksaan negeri Perak..selaras dengan KPM. Baru aku tau...nasib baik la buka portal..kalo x ketinggalan jugak..

No comments: