Catatan Myazarra

Catatan Myazarra

Monday, April 18, 2011

Bukan Jamil Madu 3..

Bila sebut nama Jamil, bagi aku ianya suatu yg klasik. Mana tidaknya..ingat Jamil, mesti ingat 'butang baju abang mana Pah?'
Kebetulan dalam kelas tuisyen aku ada seorang pelajar tahun 4 bernama Jamil. Orangnye agak montel,berkulit sedikit gelap dan rambut kerinting.
Gayanya yg agak kemalas-malasan menyebabkan aku sering menyergahnya di dalam kelas. Sekejap2 Jamil..sekejap2 Jamil. Bukan apa.. aku x nk dia ketinggalan daripada pelajar2 lain.

Kadang2 aku usik dia dgn ayat dlm filem Madu 3 td. Tapi ye lah..budak2 sekarang, mana nk tau cerita P.Ramlee sgt. Kot ada pun, cerita Bujang Lapok, Labu Labi atau Do Re Mi je yg jadi sebutan. Sbb tu si Jamil ni x faham bila aku usik dia Jamil Madu 3 sbb dia bkn Jamil Madu 3 tu..hehehe..

No comments: