Catatan Myazarra

Catatan Myazarra

Saturday, August 28, 2010

Kemelut Di Muara Kasih

Salam...

Selepas mendengar cerita daripada seorang kawan...rasa terpanggil untuk mencatat sesuatu di sini...untuk dikongsi dan dijadikan pengajaran...

Nilai persahabatan yang disalahertikan boleh mengundang berbagai konflik. Biarlah saya namakan rakan saya ini sebagai A (lelaki) dan rakan baiknya sebagai B (perempuan). Hubungan mereka terjalin sebagai kawan baik sejak sekian lama sehinggakan keluarga kedua belah pihak sudah seperti sebuah keluarga.

Keakraban mereka bukan setakat di luar, malah sehingga di rumah. Si A boleh ke rumah si B walaupun tanpa pasangan masing2. Si B boleh menemankan si A untuk pergi ke mana2 dengan pengetahuan pasangan masing2. Walaupun isteri si A pernah menyuarakan rasa aneh dgn hubungan seperti ini, namun persoalannya tiada jawapan yg bernoktah.

Kemesraan yang pada awalnya bermula dgn kakak angkat dan adik angkat, kini telah mula menunjukkan tanda2 ke arah hubungan intim. Si B pernah menceritakan masalah hubungan seksual dgn suaminya kepada si A dan begitulah sebaliknya.

Kini...si B telah mula menunjukkan tanda2 yg mencurigakan seolah2 mengharapkan suatu hubungan yang lain dari si A.

Siapakah yang harus dipersalahkan dalam soal ini?

1 comment:

Anonymous said...

2 2.xkan tepuk dinding je kut.