Catatan Myazarra

Catatan Myazarra

Wednesday, March 30, 2022

NAIK PANGKAT KE?

Hari ni tah kali yang ke berapa Ketua Jabatan (KJ) cakap pasal isi permohonan jadi Guru Besar.

Dan ini tah kali ke berapa aku dah stress dengan benda yang KJ cakap tu.

Pagi-pagi lagi di pintu pagar, "Cikgu, Tuan kirim salam"

Aku yang tak berapa dengar ni sebab suara di sebalik facemask ni faham-faham je lah, "Wan?? Wan mana?"

KJ makin kuat bersuara, "Tuuaann PPD kirim salam, Dia suruh bagi borang NPQEL suruh cikgu isi."

Aku mula stress..."Waalaikumsalam...tak nak". Tak pe lah kalau asyik nak desak saya isi, saya letak jawatan pun tak pe"


Bla..bla...bla...aku dah malas nak dengar lagi.

Pertamanya...aku tak minat nak jadi guru besar ni sebab, tak nak kerja ofis hour.

Kedua...aku tak suka nak ulang-alik kursus di IAB tu.

Ketiga...aku tak de hala tuju dan matlamat yang nak dibawa sebagai ketua.

Cukuplah kan...bagi la pada orang yang memang minat kerja balik jam 5.00 petang ni.

Lagipun, aku ni bukan bagus mana pun nak sandang jawatan utama di sekolah ni. Buat jadi bergaduh je dengan orang. Alang kan sekarang pegang jawatan PK HEM pun asyik nak bertegang urat dengan pentadbir lain. 

Dah la sekarang rasa macam kena buli je dengan KJ kat tempat kerja ni. 

Haiihhh...Januari 1995 lantikan tetap...Januari 2025 cukup servis 30 tahun..dah boleh la fikir-fikir bersara awal ni.

No comments: