Catatan Myazarra

Catatan Myazarra

Friday, June 23, 2023

HIDUP BARU SEMANGAT BARU

Selepas ujian demi ujian...aku perlu mengorak langkah seterusnya. Tinggalkan segala kenangan yang tersisa. Walaupuan bukan mudah untuk melupakan semua yang berlaku.

Kesakitan, kelukaan, kekecewaan, pengkhianatan disulami keindahan harus aku kuburkan demi merawat sekeping hati. Hidup perlu diteruskan. Aku masih punya ibu bapa, adik-beradik, anak-anak dan saudara mara yang sentiasa memberikan sokongan.

Perancangan untuk bersara awal tetap diteruskan dengan izinNya. Peluang untuk kembali berbisnes perlu dirancang bagi mengisi waktu agar aku tidak terus dibuai kenangan. Kenapa perlu bersara? Aku tidak mahu lagi berada dalam bidang yang boleh membawa ingatan ku terus apa yang pernah berlaku dalam hidupku

Cukuplah segala yang telah berlaku ini aku jadikan pengajaran untuk diri dan keluarga.

Aku tak sekuat Khalish (Perempuan Itu) yang mampu bersuara menegakkan haknya. 

No comments: