Catatan Myazarra

Catatan Myazarra

Friday, February 14, 2014

Tengah dok menunggu masa untuk masuk relief kelas tahun 4..subjek Sejarah...mmmmmm...subjek yang aku belajar sehingga tingkatan 3 sahaja. Itupun masa dalam kelas asyik menyumpah seranah je cikgu Sejarah tu sbb...aku duduk depan...so..tiap kali waktu Sejarah...jenuh 'tempias'. Naik tingkatan 4 dan 5...belajar di SM Teknik Ipoh..langsung la tak de subjek Sejarah. Tapi...rasanya tak la sesukar mana pun kalau setakat Sejarah Tahun 4. Yang penting...Sejarah..mesti ada...tarikh...tempat..peristiwa. Itu pesanan rakan-rakan yang 'pakar' Sejarah. Sementara dok layan jam yang rasanya macam tak bergerak jarumnya tu...tiba-tiba terdengar ustazah Nab sedang mengajar Bahasa Arab di kelas sebelah. Malu nak sebut...tapi terus terang aku mengaku memang tak pandai berbahasa Arab ni. Setakat membaca al-quran dan baca tafsir tu boleh la. Dua tiga kali aku cuba dengar apa yang disebut dek ustazah dalam kelas. bunyi macam ustazah tu sebut.. 'Kau Rabun'...kemudian dengar suara murid-murid ikut menyebut 'Kau Rabun' Lemahnya bahasa Arab aku ni....lepas ni nak tanya ustazah tu apa yang disebutnya tadi. Nak tergelak pun ada...lain yang disebut...lain lak yang aku dengar....hihihi...

No comments: